:بررسي استراتژيهاي IT/ ISدرشر كت بيمه سامان

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت

مقدمه :
شركت بيمه سامان در اسفندماه سال 1383 به منظور انجام انواع معاملات مربوط به امور بيمه‌هاي بازرگاني در رشته بيمه‌هاي اشياء، مسئوليت و اشخاص با سرمايه 200 ميليارد ريالي منقسم به 200 ميليون سهم با ارزش اسمي يك هزار ريالي مجوز فعاليت خود را از بيمه مركزي گرفت و به‌عنوان ششمين عضو گروه مالي سامان در اداره ثبت شركت‌ها به شماره 241059 به ثبت رسيد.
بانك سامان، شركت سرمايه‌گذاري بانك سامان، شركت ايران و غرب، شركت سرمايه‌گذاري مس سرچشمه، صندوق بازنشستگي شركت ملي صنايع مس ايران و مؤسسه صندوق حمايت و بازنشستگي كاركنان فولاد به همراه جمعي از اشخاص حقيقي و حقوقي با سوابق طولاني در صنعت بيمه، صنايع مالي و توليدي اعضاي هيأت مؤسس شركت بيمه سامان را تشكيل مي‌دهند.
تركيب سهامداران شركت بيمه سامان با داشتن 1500 سهامدار شامل 42 درصد اشخاص حقوقي و 58 درصد اشخاص حقيقي است.
بنيانگذاران و مديران اين شرکت سالهاست که از دست‌اندرکاران با تجربه صنعت بيمه مي‌باشند که با يک چنين متاع ارزشمندي قدم در اين راه گذاشته‌اند و امروزه تجربه آنان در سايه بيمه سامان تبلور يافته است.
اعضاي هيأت مديره به‌منظور جلب رضايت مشتريان و ارائه سرويس مطلوب به بيمه‌گذاران در انتخاب مديران مياني و ديگر پرسنل بيمه سامان اقدام به جذب نيروهايي متخصص و مجرب در امور بيمه‌اي با هدف مشترك ايجاد تحول كيفي در صنعت بيمه نمودند. اين نيروها بر اين باورند كه با استفاده از آخرين دانشها و ابزارهاي حرفه‌اي و اعتقاد بر اصل مشتري‌مداري تمامي نيازهاي بيمه‌اي مشتريان را شناسايي كرده و بهترين خدمات را به مشتريان خود ارائه نمايد.
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 7749 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:179 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل دانلود پیش نمایش
  • محتوای فایل دانلودی:
    فهرست مطالب
     مقدمه.............................................................................................................................3
     رسالت(ماموريت)............................................................................................................5
     چشم انداز شركت بيمه سامان .........................................................................................6
     فعاليتهاي اصلي شركت بيمه سامان..................................................................................6
     بهره گيري از تكنولوژي اطلاعات و تجارت الكترونيكي....................................................7
     سرمايه گذاري هاي بيمه سامان......................................................................................8
     عوامل موفقيت در سيستمهاي اطلاعاتي استراتژيک که توسط شرکت بيمه سامان رعايت شده است).............................................................................................................................9
     جايگاه بيمه سامان از نظر چرخه زندگي (با تمرکز بر اطلاعات وسيستم ها ).......................9
     چارچوب استراتژيک اين شركت ................................................................................10
     روند توسعه استراتژي بيمه سامان..................................................................................11
     CSFبراي اين شركت بيمه..........................................................................................12
     ماتريس BCG براي برخي محصولات شركت بيمه سامان..............................................13
     BSC براي شركت بيمه سامان.....................................................................................14
     شرکت سامان در چه مرحله اي از روند تکامل در زمينه ISوIT قرار دارد؟...................15
     نمونه اي از BPR در شرکت بيمه سامان.....................................................................16
     زنجيره ارزش در اين شركت......................................................................................17
     Application Portfolio براي بيمه سامان.................................................................18
     سبدي از سبك هاي مديريتي در اين شركت بيمه.......................................................19
     تقاضاي IS و عرضه IT در شركت بيمه سامان..........................................................20
     سيستم هاي مديريتي متمركز .....................................................................................20
     برون سپاري در شركت بيمه سامان.............................................................................21
     بررسي CIO شرکت..................................................................................................23
     سرمايه گذاري هاي شركت بيمه سامان بر روي IT/23…………………………. IS
     مديريت دانش..........................................................................................................24
     جمع بندي ..............................................................................................................25